Wednesday 28 December 2011

THURSDAY, DECEMBER 29, 2011

Gerakan 901: Tindakan desperado pasti gagal


Mat Kilau melaporkan AMK bercita-cita untuk kemen jelajah 10 negeri bebaskan Anwar 901:
Siri Jelajah kempen 'Tolak fitnah lawan konspirasi, bebas Anwar 901' telah ke 10 negeri dan akan berakhir pada 31 Disember ini.

Timbalan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd Saifullah Mohd Zulkifli, berkata, antara negeri yang terlibat termasuklah Selangor, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan.

Beliau berkata, tujuan kempen diadakan bagi menunjukkan sokongan dan menuntut keadilan kepada penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilancarkan.

“Kempen bermula 18 Disember lalu bertujuan mengajak rakyat hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menunjukkan sokongan kepada Ketua Pembangkang itu.

"Kempen secara besar-besaran di Twitter, Facebook, dan blog turut berperanan penting sebagai saluran media alternatif untuk membina gelombang kebangkitan rakyat,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini..

Sepenuhnya sini
Belum pun mula, tapi program semalam di Kg Baru hadapi masaalah? Kononnya tiada sokongan dari DAP dan PAS. Itu yang dilaporkan Flying Kick semalam:

Ada perkhabaran yang sampai, malam nanti, sesi ceramah hanya melibatkan PKR dan AMK sahaja. Manakala pemimpin-pemimpin PAS dan DAP pula tidak menunjukkan sokongan. Tanpa sokongan DAP dan PAS terutamanya, Anwar Ibrahim tidak ubah seperti babi panggang yang sudah berulat dan berbau busuk!!!

Momentum untuk mengumpulkan orang ramai bermula di Kampung Bharu malam ini. Kalau PAS dah boikot, bermakna jumlah yang sepatutnya berpuluh-puluh ribu seperti janji-janji Sam Ketot kepada Anwar Ibrahim, akan bertukar menjadi beberapa puluh orang sahaja. Kalau bertambah pun, mungkin daripada pelajar-pelajar universiti yang dibawa oleh Chegu Bard.

Dan kalaulah malam nanti, ianya merupakan satu kegagalan mengumpulkan orang ramai, besar kemungkinan juga Gerakan Bebaskan Anwar 901 juga akan gagal, malah mungkin terpaksa dibatalkan.

Sepenuh di sini
Maka usaha tinggal seperti SMS berikut:

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam hormat...Salam Pimpinan Pusat, AMK & Wanita serta para aktivis dan reformis... Lampiran adalah Badge, Bannner & Risalah untuk kegunaan kempen Bebas Anwar 901. Harap dapat diseleraskan bahan2 ini untuk kegunaan seluruh negara. Bahan-bahan ini adalah hasil perbincangan bersama "Sekretariat Gerakan Bebas Anwar 901" yang diketuai oleh Sdr. Shamsul Iskandar, Ketua AMK dan dianggotai oleh rakan2 pimpinan utama parti, Wanita, AMK, Negeri-negeri, NGO, Aktivis dan gerakan reformis 98... Harap dapat diedarkan dan diseleraskan.... Mohon semua SUK-SUK Negeri edarkan kepada MPN masing2.. Semoga kempen ini dapat digerakkan selaras seluruh negara..

Terima Kasih,

SYED BADLI SHAH B. SYED OSMAN
Setiausaha Kerja AMK Malaysia

Anak Merdeka sini kata sikap Anwar tidak menghormati badan kehakiman:

... tindakan terkini oleh pihak Pakatan Haram khususnya PKR yang mahu mengadakan perhimpunan besar-besaran pada 9 January 2012 depan bertujuan untuk mendesak hakim agar membebaskan Anwar dari kes liwat IInya?

Mengapa mereka tidak memberi ruang kepada badan kehakiman di negara ini untuk membuat keputusan secara bebas sebagaimana yang dikehendaki ramai terutama oleh mereka sendiri sebelum ini? Mengapa harus mengawal dan menyekat kebebasan hakim?
Tindakan desperado seperti ini tidak mudah untuk berjaya. Terutama sekali bila rakyat boleh fikir dan Anwar telah dieri segala peluang untuk bebaskan diri.

SKrip reformasi 1998 dah lapok la Nuar

No comments: