Thursday, 16 May 2013

DERHAKA KEPADA YANG DI PERTUAN AGONG

     



















Gambar-gambar diatas jelas menunjukkan bahawa Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan AGONG telah berkenan dan melantik serta menyerahkan watikah perlantikan Perdana Menteri atau bahasa dulu BENDAHARA kepada Datuk Seri Najib bin Tun Abdul Razak.

Apabila kumpulan-kumpulan Blackout, Racist Cina DAP yang dipimpin oleh ANWAR IBRAHIIM dan sekutunya membuat kekecohan dan membuat perhimpunan bantahan tanpa mengikut prosedur yang betul iaitu mengemukakan petisyen dimahkamah jelasss dan nyata bahawa kumpulan ini telah cuba untuk membangkitkan kemarahan untuk melakukan huru hara dan mengkucar kacirkan MALAYSIA.

Dengan tindakan ini juga terbukti bahawa mereka ini telah MENDERHAKA KEPADA YDP AGONG. dan adalah Wajar mereka ditahan dibawah AKTA SOSMA yang baru. Mereka ini akan menjada barah dalam negara. Lebih bahaya daripada Askar SULU yang menceroboh. Kepada Menteri Dalam Negeri yang Baru. Datuk Zahid Hamidi. Tunjukkan kejantanan anda kepada Anwar dan konco-konconya. Jangan sampai Negara kita menjadi seperti Iraq ataupun Libya. Jangan Biarkan Si KITOL mengulangi sejarah hanchurnya Kota Melaka. Karpal Sink pun sudah takut tuuu.

MESEJ KHAS UNTUK KHAIRY JAMALUDDIN THE KITOL! TOLONG SAMPAIKAN PADA DIA!



Akhirnya Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang meminta jawatan Menteri, mendapat apa yang diidam-idamkannya. Ternyata juga, taktiknya untuk menolak tawaran jawatan Timbalan Menteri, juga menjadi kerana sepertimana juga jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO yang pernah disandangnya dahulu, imej yang dipaparkan serta sokongan berbayar yang ada padanya, membolehkan dia mencapai apa yang diidam-idamkan.

Khairy Jamaluddin telah diberikan jawatan Menteri Belia dan Sukan. Sekaligus jawatan tersebut sepatutnya mendekatkan dia dengan golongan belia dan menarik seramai mungkin belia atau lebih tepat lagi pengundi kali pertama, kedua dan ketiga agar menyokong Kerajaan yang dia merupakan salah seorang daripada anggota kabinetnya.

Persoalan yang dimunculkan sekarang ialah, mampukah Khairy Jamaluddin memikul tugas berkenaan atau dia sebenarnya akan mengulangi semula apa yang pernah dilakukannya dahulu ketika berada dalam FAM?

Tentu anda masih ingat dengan pasukan MYTEAM di mana Khairy Jamaluddin terlibat sepenuhnya? Bukankah pada ketika itu, MYTEAM mendapat publisiti yang amat hebat terutama menerusi sokongan tidak berbelah bahagi stesen televisyen TV3?

Dengan rancangan yang berbentuk program realiti, ahli-ahli pasukan dikumpulkan dari golongan yang kononnya tidak mempunyai ruang untuk pasukan-pasukan yang lain. Atau dengan kata lain, MYTEAM dibentuk daripada pemain-pemain amatur berbakat besar yang tidak dihiraukan oleh pengurusan pasukan-pasukan bola sepak lain di seluruh Malaysia.

Publisiti yang besar dan cakap besar Khairy Jamaluddin, pasukan tersebut menyertai Liga Bola Sepak Malaysia. Ramai yang melihat MYTEAM sebagai sebuah pasukan baru yang mempunyai reputasi digeruni.

Cakap-cakap besar Khairy Jamaluddin yang kononnya dia lebih pandai dan lebih hebat dalam pengurusan bola sepak tanah air, akhirnya diberi peluang untuk membuktikan kehebatannya itu. Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah memberi laluan kepada Khairy.

Ternyata, manusia yang banyak bercakap dan sentiasa cuba membuktikan mereka lebih hebat daripada orang lain menerusi amalan percakapan, tidak ke mana-mana pun. Prestasi pasukan MYTEAM tidak pernah lebih baik daripada pasukan liga kampung. Manakala jawatannya dalam FAM juga tidak meningkatkan mutu bola sepak tanahair.

Akhirnya seperti yang diketahui, MYTEAM entah ke mana, dan Khairy Jamaluddin terpaksa meletak jawatan dengan muka biru birat menahan malu apabila dia tidak sahaja gagal membuktikan kata-katanya, bahkan pengetahuannya tentang bola sepak juga amat melucukan. Pemain-pemain import akhirnya dibenarkan bermain semula dalam Liga Malaysia sebagai cara menarik penonton.

Kini, Khairy Jamaluddin sudah bergelar Menteri Belia dan Sukan. Jawatannya kali ini lebih besar dari mana-mana jawatan yang pernah disandangnya, termasuklah sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Apakah prestasinya juga tidak sehebat mana walaupun para penyokong dan upahan propagandanya cuba menggambarkan betapa dia adalah seorang anak muda yang penuh idea dan berinovatif? Apakah Khairy Jamaluddin akan memberikan seribu satu macam alasan lagi untuk membela dirinya sebagaimana yang berlaku dalam banyak kes sebelum ini, termasuklah dengan bantuan kaum upahannya?

Mendengar ikrar Khairy Jamaluddin bahawa tugas yang sedang dipikulnya sekarang adalah amanah yang sangat berat, mampu membuatkan ramai yang tersenyum lebar. Apakan tidak, sebagai Ketua Pemuda UMNO sendiri pun, Khairy Jamaluddin gagal total, apakah dengan menjadi Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mampu memperbaiki prestasinya?

Bagaimana agaknya kalau ditanya, apa yang telah dilakukan oleh Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia sepanjang PRU13 dan apa pula yang telah dilakukan untuk membantu calon-calon Barisan Nasional sehinggakan kebanyakan calon tertungging, kecundang dan tewas dengan majoriti yang memalukan, walhal Pergerakan Pemuda UMNO itu sendiri merupakan wakil UMNO untuk meraih sokongan daripada golongan muda kepada parti berkenaan sepatutnya dipertanggungjawabkan untuk kecuaian berkenaan?

PRU13 telah pun berlalu. Keputusannya telah diterima sama ada dengan protes mahupun dengan dada terbuka. Pun begitu, ramai yang masih menaruh harapan, Ketua Pergerakan UMNO yang paling gagal itu, tidak lagi bersikap HANGAT-HANGAT TAHI AYAM sebaliknya lebih cekal dengan Melayu, Malaysia dan Islamnya.

Dan bukan lagi dengan agenda NEW POLITIC mahupun ingin menjadi Perdana Menteri Malaysia pada usia 40 tahun semata-mata!

KABINET BARU

Saturday, 4 May 2013

KEPADA SEMUA ORANG TAWAU

KEPADA SEMUA RAKYAT TAWAU DAN KALABAKAN, ESOK ADALAH HARI PENENTUAN UNTUK ANDA MEMASTIKAN PR AKAN BERKUBUR. PEMIMPPIN PR TIDAK KIRA APA PARTI TELAH MENGHINA KITA. ANWAR IBRAHIM TELAH MENJATUHKAN MARUAH KITA DENGAN MENGATAKAN KITA SAMA NILAI DENGAN NASI TAPAU BN. PEMIMPIN PR TELAH CUBA MEMBUATKAN KITA BERGADUH SESAMA AGAMA. TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH KITA DI TAWAU MENGHALANG PEMBINAAN MASJID ATAUPUN GEREJA. PEMIMPPIN PR DENGAN EGO DAN SOOMBONG TELAH MENGHALANG PEMBINAAN MASJID DI BSI. AYOHHH RAKYAT TAWAU DAN KALABAKAN. KITA KELUAR PASTIKAN MEREKA MALU. IKUT LANGKAH-LANGKAH DIBAWAH ESOK. KITA PANGKAH DACING. BUKAN CALON. KITA AKAN AJAR PEMIMPIN PR YANG KURANG AJAR.


PASTIKAN BN MANANG


KEPUTUSAN PRU 13 : ANALISIS BLOGER GAP.


esok adalah hari terakhir kempen pru 13. insyaallah keputusan 
pilihanraya bakal kita ketahui beberapa jam selepas tempoh pengundian
 di tutup.

pru 13 merupakan katalis politik yang menggerunkan, ertikata kata 
lain ini adalah hidup mati politik sebuah parti.

pada tahun 1999, umno hampir tergugat dek kerana melayu pada 
waktu itu terpesona dengan laungan reformasi. 

dikala bayangan para penyokong yang mengkehendaki selangor 
tumbang ( atas alasan reformasi berlaku di lembah klang) sebaliknya
keputusan luar jangka yang berlaku.

trengganu di bawah pemerintahan wan mokhtar tumbang dan 
digantikan dengan pemerintahan pas.

manakala kedah pula terpaksa bermain dengan keputusan 50/50, 
sesuatu yang tidak pernah dibayangkan oleh penyokong pas di sana.

jelaslah, adakala ekspetasi dan jangkaan politik TIDAK SEMESTINYA
akan berlaku pada sebarang keputusan pru.

trengganu pernah diperintah pas pada 1999 hingga 2004. 

dikala sewajarnya politik dasar diimplementasi dengan janji dipenuhi,
sayangnya pemerintahan pas trengganu lebih fokus kepada penyelesaian
politik ALA CERAMAH.

konsep sebegini pada sekitar era reformasi memang mendatangkan 
sokongan populis.

namun setelah 15 tahun berlegar dalam suasana sebegini, aku berkeyakinan 
ide politik ceramah sebegini tidak mendatangkan keputusan kepada 
pengundi untuk memilih parti lagi.

implementation adalah penting.
dengan kata mudah, cakap perlu serupa dengan bikin.

2008 menyaksikan keputusan penuh luar jangka.

BN di kerusi parlimen menang 140 dan selebihnya adalah pembangkang.
keterujaan anwar mahu menarik lompat 30 ahli parlimen untuk menubuh kerajaan lompat tidak menjadi.

MENGAPA 2008 TUMBANG ?

2008 adalah mengejutkan.
kepada peminat dan pengkaji politik ia adalah mengejutkan.

mengejutkan kerana hampir kesemua pihak yang terlibat dalam
proses undi dan kelompok penggerak menyatakan undi sabotaj 
kepada BN.

november 2007 masyarakat india marah pada MIC.
mereka marah kepada MIC pada waktu itu adalah arrogant dan
menongkat langit.

wujudnya hindraf kemudian adalah keputusan protes mereka 
terhadap kealpaan MIC.

dari mula protes kecil ianya kemudian membiak kepada demonstrasi
jalanan besar di hadapan pejabat kedutaan britain di kuala lumpur.
ianya memuncak apabila berlakunya demonstrasi mendengar
keputusan mahkamah di klang yang melepas dan membebaskan 
6 pemimpin hindraf.

anwar hadir pada waktu itu. begitu juga dengan kit siang.

seluruh kelompok pembangkang memanipulasi situasi protesan
masyarakat india.

hasilnya undi masyarakat india telah beralih kepada pembangkang.

di saat orang india protes terhadap BN, datang pula bahana bilamana
kelompok umno pula sabotaj pada calon. pemilihan calon oleh umno mendatangkan rasa tidak puas hati jentera dan bahagian.

namun dalam menilaikan keputusan KENAPA bn hampir tumbang 
pada 2008 adalah kerana faktor rakyat.

rakyat adalah pengundi.
dan pengundi itu rakyat.

rakyat telah melakukan protes kepada BN kerana BN tidak faham 
protes melata yang berakar di kalangan rakyat. 

keputusan telah kita ketahui. 2008 BN hampir tumbang adalah 
kerana faktor kelompok besar pengundi melakukan protes.

diantara pihak yang tiga ( hindraf,jentera umno dan rakyat) adalah
diputuskan bahawasanya kelompok jutaan pengundi dari rakyatlah
yang menyebabkan BN hampir kehilangan kuasa.

kerana apa semua ini berlaku ?
ianya berlaku kerana protes. protes yang melibatkan poket rakyat.

anda paham protes poket ? ianya terminologi pada ide kos sara hidup dan barangan yang meningkat.

rakyat nak ajar BN erti kuasa undi.
rakyat nak BN paham makna faham kesusahan rakyat.
jerit perit poket rakyat. dan segalanya.

kerana faktor inilah rakyat terpaksa mengambil keputusan untuk 
memangkah selain BN.

2008 pembangkang menang bukan kerana mereka kuat.
tidak.... ini adalah andaian yang cukup salah.
rakyat pilih pembangkang kerana mereka mahu protes kepada BN.

pembangkang letaklah siapa, 2008 rakyat sanggup memangkah 
mereka waima penjual hp, jurukamera dan penjual ubat sekalipun.

PEMBANGKANG MENANG BUKAN KERANA AGENDA 
DASAR POLITIK MEREKA YANG BAGUS, CUMANYA
MEREKA MENANG DEK KERANA RAKYAT ADA MATLAMAT
NAK AJAR SEDIKIT BN.

selepas 2008 terdapat 16 kali pilihanraya kecil (prk).

8 awal daripadanya memihak pembangkang.
namun sesuatu yang miracle berlaku tatkala najib mengambil tempat.
selepas 8 keputusan awal, 8 prk terakhir ianya pula berpihak
kepada BN.

kenapa ini terjadi ?
ianya terjadi kerana kedapatan mainan politik pakatan semakin 
menampakkan jelek kepada pengundi.

DAP mula menyerang islam.
DAP mula menyerang melayu.
selain menyerang mereka juga menghina islam dan melayu.
PAS mula dilihat semakin menampakkan belang.
agak mengejutkan kepada umat islam apabila PAS antara katalis
yang sedia menggadaikan kalimah ALLAH yang sebenarnya isu ini 
cukup sensitif untuk umat islam.

wajah bobrok pakatan semakin meningkat dan mendapat tempat.

adalah gila untuk aku menyenaraikan segala list kehancuran yang
pakatan telah lakukan.

kalau nak tahu list tersebut, bacalah hampir 4000 artikel blog ini 
yang telah wujud selepas april 2008.

maaflah kalau aku cakap jujur.
sebenarnya tiada salah untuk kita punyai pembangkang yang baik, 
waima dari pkr dan pas sekalipun.

ekspektasi rakyat yang bijak menilai, di kala demokrasi malaysia
sedang baik maka sewajarnyalah kita di parlimen punyai barisan
pembangkang yang energetik dan punyai otak dalam merencanakan
dasar yang menguntungkan rakyat.

namun jangkaan ini cukup meleset.
aku merasakan mainan pembangkang sejak 2008 adalah menghinakan
pemikiran pengundi.

mereka menghinakan agama milik pengundi islam.
mereka menyerang segalanya yang sepatutnya berada kekal tidak 
diusik.

lebih menjijikkan apabila perhimpunan bersih yang melanyak dan 
memukul mati polis itu dianggap sebagai pesta demokrasi menuntut 
pilihanraya yang adil.

hari ini jelas kedapatan RAKYAT YANG PROTES telah kembali 
kepada BN.
hari ini jelas kedapatan india yang protes telah kembali kepada BN.
malah hampir tiada lagi kedengaran protesan jentera umno kepada BN.

3 kelompok besar ini telah menumbangkan BN pada pru 2008.
hari ini 3 kelompok ini telah kembali menyokong padu BN.

aku nak cakap jujur.

PENGUNDI CINA AGAK LIAT UNTUK MEMANGKAH BN
KERANA MEREKA SUDAH 'TERUJA' DENGAN CAUVINIS
POLITIK MAINAN DAP.

sepertimana keputusan pengundi cina di prk kuala trengganu,bukit
gantang,hulu selangor,sibu mereka aku nampak masih sedia untuk
meneruskan legasi untuk memilih parti cauvinis DAP sebagai pilihan.

PAS akan nampak kesukaran bilamana menentang umno.
pas yang dulunya dianggap saingan kuat umno, kini sudah menjadi
bualan kebencian umat islam .

pkr akan mati, namun pkr yang meletakkan calon cina mungkin
mendapat saingan luar jangka.

DAP akan menang di beberapa kerusi bandar, sepertimana yang
telah berlaku di prk dan prn sarawak.

selangor adalah 55-50 yang berpihak kepada BN.

asas artikel ini mudah.
rakyat telah kembali kepada BN.
india telah kembali kepada BN.
jentera umno nampak sedia untuk menangkan najib.
jadi lawan yang di atas adalah satu, pengundi cina yang akan
memangkah DAP.

3 lawan 1, kesukaran jelas kedapatan pada pas dan pkr.

mudah cerita, ulangan keputusaan parlimen 2004 akan berlaku.
DAP lebih menguasai kerusi berbanding pas dan pkr.
 (nisbah dap 44 pas 10: pkr 13)

manakala faktor najib, BN akan peroleh beberapa kerusi parlimen yang dulunya milik pembangkang.

MUDAH CERITA, KEPUTUSAN PRU 13 ADALAH KATASTROPHI UNTUK PAS DAN PKR !

JANGAN TERSILAP LANGKAH


Lain kali lah ... Kerajaan negeri PR mula angkat fail rahsia keluar


Pakatan Rakyat tak berjaya gugat fixed deposit BN di Sabah, Sarawak, Johor, Pahanag, dan Melaka. PKR bungkus di Sabah dan Sarawak. DI Kedah pun PKR dah mula retak menunggu terbelah.

PAS boleh mimpi saja nak dapatkan Terengganu, malah tiupan 'wind of change' di Kelantan nakal menumbangkan PAS di Kelantan dan Nik Aziz bakal jadi Ketua Pembangkang.

PAS hanya boleh bermain wayang berlakun sebagai pengudi luar dan dikomppang kepullangan mereka tapi sebenarnya mereka tahu keadaan mereka kritikal dan pengundi luar yang dah terdedah akan kedurjanaan PAS di Kelantan dah lihat perlu bela rakyat tempatan dengan TUKAR kerajaan PAS Kelantan.

Hanya politk rasuah wang akan selamatkan beberapa individu berduit seperti Husam Musa, Takiyuddin dan Kamaruddin Jaafar serta pelakun watak Tok Lebai yang lain..

BN Selangor dah pasti ambik balik Selangor, Insya Allah. Dalam tangan 35 kerusi. Jangan hairan boleh lebih dari itu. Selama 3, 4 hari, pelbagai dokumen rahsia dah mula diangkat keluar. Takut didakwa kemudian hari.

Perak takde masaalah. Dua pertiga DUN dalam tangan. Ngeh dan Nga boleh kalah di kerusi-kerusi yang mereka tanding. Nizar akan balik ke business building maintenance sebagai floor engineer atau sapu lantai.

 Kalau UMNO tak tembak sesama sendiri, Kedah boleh menang dengan majoriti yang tinggi. Diyakini Mentaloon Alor setar akan tukar penhuni kepada Mukhriz sekeluarga.

Perlis takde isu. 

Negeri Sembilan ada percubaan untuk ambilalih dari DAP tapi Insya Allah berjaya ditangkis. Penang yang susah diambilalih boleh diambilalih kalau MCA dan gerakan menang beberapa kerusi.

Parlimen menuju ke dua pertiga majoriti.

Itu yang bendera kecil sana sini muncul. Kerana merekka dah tahu mereka tak diterima rakyat. Ceramah mereka lengang Rakyat atas pagar boleh fikir. Mungkin ada fed-up dengan kempen dan penguasaan BN tapi mereka lebih fed-up dengan perangaii Pakatan.

Sebab-sebab mereka akan gagal dah disebut dalam 11 perkara yang dterangkan oleh Mat Maslan dalam video berikut:


ANwar dan Pakatan Perosak sudah terlama perbodohkan rakyat yang naif dan tidak sedar rakyat boleh berfikir sendiri:


Thursday, 2 May 2013

YB DAP SABAH MENGHINA AZAN DAN MEMBANTAH MASJID DIBINA

video

PATUTLAH SI KAKI PUKUL NI LARI P KK. MEMANG BODOH DAN BAHLOL LA ORANG PAS YANG UNDI DAN SOKONG NI YB. JAHANAM LA KEATAS MEREKA. TAKBIRRRRR.











MASJID DAN AZAN DIHINA. BISINGLA KONON, PARKING SUSAH LA. APA CERITA NI KOMUNIS YANG DISOKONG OLEH DAP? TAHALUF SIYASI PAS DENGAN ORANG YANG HINA AZAN DAN MEMBANTAH MASJID. INI YB TUA NAMA DIA JIMMY WONG. MEMANG KURANG AJAR.

Tuesday, 30 April 2013

PR! #LainKalilah : SMS PANAS Untuk Sedarkan SEMUA...




Kiriman SMS dari Seorang POLIS untuk PERINGATAN semua agar SEDAR!!!

Ini SMS dari kawan Polis:

Khutbah sebelum undi awal - Tatapan bagi semua Rakan seperjuangan,

Aku bukan lah orang Umno apatah lagi org PAS.
Aku org PKR? Sorry, gua lelaki TULIN.
Aku org DAP? Langkah mayat aku dulu!
Wahai Rakan seperjuangan - INGAT!!, siapa yg mengelarkan kita anjing kerajaan masa BERSIH sangat?

Sapa yg berarak membawa mayat Kugan keliling bandar dan menjerit kita pembunuh?

Sapa yg tampil kehadapan dlm kes Aminurasyid dan seterusnya mengelar  polis trigger happy?

Disaat kita meratapi perwira kita yg gugur di Lahad Datu siapa yang galak mempertikaikan SYAHID kah mereka?

Kita terima saja gelaran yang mereka lemparkan kepada kita atas dasar profesionalisme dengan senyuman.

Hari ini tibalah masanya utk kita menzahirkan kita bukan Anjing, bukan Pembunuh, bukan Trigger Happy dan Wira kami di Lahad Datu bukan sandiwara, malahan kami juga sanggup MATI utk mu MALAYSIA.

Walaupun Syahid kami telah dipertikaikan,  maka rakan sekalian tentukan lah hari ini apa yg di perjuangkan oleh Sang Saka Biru , kepada semua rakan seperjuangan "Selamat Mengundi" Allah lebih mengetahui. Amin.

Tolak PR!!! Lain Kalilah!!! Tatap BN!!!

Sunday, 28 April 2013

LIM KIT SIAL UGUT ORANG CINA

Kit Siang guna UGUTAN terhadap pengundi Cina yang tak undinya

Sebelum pilihanraya bermula, Kit SIang melalui Melayu yang dikuda, Salahuddin Ayub menyebut pihak BN akan bermain politik rasis.

Pelbaga kata-kata biadap dan rasis telah keluar dari penceramah DAP lain di seluruh Johor, tetapi belum lagi dari mulut Kit Siang. 

Kali ini dia sudah bertambah galak dengan waktu kempen tinggal seminggu dan hadhirin di ceramahnya sudah menarik ribuan penonyon Cina.

Ketika program walkabout hari ini ketika bertemu dan bersapa dengan pengundi Cina Gelang Patah,Lim Kit SIang berkata secara terbuka dgn pengundi Cina Gelang Patah kata org cina yang tak undi kaum sendiri sebagai pengkhianat. 

Kata-kata sedemikian akhirnya mendedahkan bahawa DAP bukanlah pejuang demokrasi atau multiracialism tetapi perjuangan perkaumancuvanis cina.

Sebelum ini, tukang kempen DAP hanya bermain secara diam-diam dan sorok untuk memberi tekanan kepada kaum CIna untuk mengundi Lim Kit SIang.

Difahamkan ada 100 operatif psywar CIna yang MENGUGUT PENGUNDI CINA dimana  mana-mana kaum Cina yang tak undi Lim Kit Siang boleh dikesan dan mereka akan di "hukum."

Satu SMS dalam bahasa CIna tersebar yang mana satu tekanan dilakukan dari cina pro DAP kepada pemimpin tertentu dalam masyarakat Cina untuk tidak membantu calun BN.

<遗臭万年>

各位华社学校神庙庆中元体育会,所有理事, 之前张秀福是很受尊敬的人市议员, 竟然和总会长勾结巫统出卖我们华社,{振林山 }这位汉奸走狗不应该在我们华社学校神庙出现. 会污染我们 如果被巫统胜了 我们华人连狗都不如 .希望华人要争气!
请转发出去!


致张秀福助选团;你们这班汉奸走狗,狗阵污桶己腐败了几十载,你们卖华暝政算是华人公会,为何至今还不觉醒呢?为了私利任何事都能违背良心去做,丢尽我族的脸.(老大做太监、小弟做小狗,有钱好办事做戏也一流)

Maknanya bermaur rasis:



semua pertubuhan cina, sekolah, tokong  , semua ajk, teoh siew hock adalah seorang ahli majlis yang dihormati sebelum ini, beliau bersama dengan presiden telah khianat masyarakat cina. ( gelah patah ) orang sedemikian tidak harus berada di pertubuhan, sekolah dan tokong. Mencemarkan kita. Kalau BN menang, kita masyarakat cina akan dihina. Demi kebaikan masyarakat cina , tolong sambung.
 

kepada rombongan bantuan undi teoh siew hock, kamu semua pengkhianat. Umno bn telah berpuluh tahun rasuah. Kamu semua ini tidak layak mewakili masyarakat cina. Mengapa sampai sekarang masih tidak insaf? Demi kepentingan diri perkara apa pun boleh buat. Memalukan kaum Cina ( boss jadi sita, adik jadi anjing. Ada duit boleh sesuka hati dan pandai berlakon)

Ianya berbau rianya di kesan di mana  Jason diuguy supaya yak membantu Ghani walaupun dia mahu menyokong.

ADAKAH ORANG CINA TAWAU PUN KECUT PERUT SAMA LIM KIT SIAL?

KEPADA RAKYAT TAWAU

KEPADA RAKYAT TAWAU, TINGGAL BEBERAPA HARI SAJA LAGI UNTUK ANDA MEMBUAT KEPUTUSAN. JANGAN SAMPAI TERSILAP LANGKAH. TIMBANG-TIMBANGKANLAH KEPUTUSAN ANDA. JANGAN KITA TERPEDAYA DENGAN JANJI-JANJI MANIS PEMBANGKANG. SELAMA INI SRI TANJUNG YANG BERADA DI BAWAH PARTI DAP TIDAK ADA APA-APA KEMAJUAN DAN KEBAIKAN PUN. LARIII PULAK SI JIMMY WONG KAKI PUKUL KE KK. DASAR PENGECUT. CALON-CALON BEBAS PULAK SEMUANYA TIDAK BETUL, KALAU ORANG TAWAU MEMANG KENAL SIAPA TU CALON BEBAS SEMUA, APA KEGIATAN DAN MASALAH MEREKA SEBELUM INI. YANG PENTING TATAP BN. TERBUKTI DAN SAHIH KEMAJUAN, KEBEBASAN AGAMA, SERTA PERPADUAN KAUM DIBAWAH BN.
Pengundi: 51,538 Pecahan Kaum: B/I:50.92% B/B/I:4.35% C:44.18% L:0.55% 
1. Yap Kain Ching @ Mary Yap Ken Jin
Yap Kain Ching @ Mary Yap Ken Jin
BN
2. 
Kong Hong Ming @ Kong Fo Min
PKR
3. 
Datuk Dr. Chua Soon Bui
SAPP
4. 
Ahmad Awang @ Madon
Bebas
Penyandang: Chua Soon Bui (BN) Majoriti: 4,867
Pengundi: 13,526 Pecahan Kaum: B/I:81.42% B/B/I:8.77% C:8.84% L:0.97% 
1. Datuk Syed Abas Syed Ali
Datuk Syed Abas Syed Ali
BN
2. 
Abdul Hamid Mohamad Noor
SAPP
3. 
Frank Salazar @ Franco
PKR
4. 
Abdillah Timbasal
Bebas
Penyandang: Datuk Syed Abas Syed Ali (BN) Majoriti: 3,737
Pengundi: 15,837 Pecahan Kaum: B/I:72.14% B/B/I:3.32% C:23.95% L:0.59% 
1. Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan
Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan
BN
2. 
Tahir Dahu
SAPP
3. 
Chok Yit Min
STAR
4. 
Alizaman Jijurahman
PKR
Penyandang: Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan (BN) Majoriti: 3,608
Pengundi: 22,175 Pecahan Kaum: B/I:22.99% B/B/I:2.73% C:73.97% L:0.31% 
1. 
Yong Ah Poh
SAPP
2. 
Olivia Chong Oi Yun
STAR
3. Fung Len Fui
Fung Len Fui
BN
Penyandang: Wong Sze Phin@Jimmy (DAP) Majoriti: 1,172
Pengundi: 46,793 Pecahan Kaum: B/I:77.84% B/B/I:7.47% C:13.07% L:1.62% 
1. Datuk Abdul Ghapur Salleh
Datuk Abdul Ghapur Salleh
BN
2. 
Mohd Manuke
Bebas
3. 
Malvine Reyes
STAR
4. 
Freedie Japat Anak Simol
Bebas
5. 
Usman Madeaming
Pas
6. 
Yahya Zainal
Bebas
7. 
Siamsir Borhan
Bebas
Penyandang: Datuk Abdul Ghapur Salleh (BN) Majoriti: 0
Pengundi: 18,317 Pecahan Kaum: B/I:66.79% B/B/I:7.68% C:23.49% L:2.04% 
1. 
Mohd Manuke
Bebas
2. 
Rita Rudiansah Abu Bakar
Bebas
3. 
Ho Shau Vui
SAPP
4. 
Datuk Chin Chee Syn
Bebas
5. Datuk Pang Yuk Ming
Datuk Pang Yuk Ming
BN
6. 
Ahmad Dullah
Pas
Penyandang: Pang Yuk Ming (BN) Majoriti: 242
Pengundi: 18,386 Pecahan Kaum: B/I:88.09% B/B/I:5.81% C:4.42% L:1.68% 
1. 
Fatmawaty Mohd Yusuf
Pas
2. Datuk Hamisa Samat
Datuk Hamisa Samat
BN
Penyandang: Datuk Hamisah Samat (BN) Majoriti: 4,422
Pengundi: 10,090 Pecahan Kaum: B/I:80.47% B/B/I:9.35% C:9.24% L:0.94% 
1. Abd Muis Picho
Abd Muis Picho
BN
2. 
Mohd Yusup Lewah
Bebas
3. 
Daud Jalaluddin
Pas
4. 
Mohamad Jefrry Rosman
STAR
Penyandang: Abd Muis Picho (BN) Majoriti: 3,831