Monday 19 November 2012

Nik Aziz mulut puaka ngaku Melayu dan hukumkan UMNO murtad?


Nik Aziz mulut puaka ngaku Melayu dan hukumkan UMNO murtad?


Sebelum Muktamar PAS ke 58, satu kain rentang telah dipasang di Simpang Kota Jembal - Bachok yang bertulis "Melayu wajib sokong PAS."

Wajib? Maknanya tak buat dapat dosa. Berdosa ke tidak undi parti yang banyak berbohong, putarbelit dan membodohkan minda rakyat marhaen demi kuasa politik.

Kalau mereka menjaga kebajikan rakyat, mentadbir negeri dengan tidak menyeleweng duit air RM1.3 billion, dan bawa kemajuan, tak apa nak ngaku dan mohon undi. Kalaulah parti lawan dituduh perasuah, menyeleweng dan salahguna kuasa, tapi apa pula Ustaz Husam Musa yang hanya tak habis2 dengan projek gagal demi projek gagal.

Dahlah itu, projek gagal bukan sebab-sebab yang tak boleh dielakkan tapi sebab yang sepatutnya dielakkan. Kegagalan adalah sebab Husam jadi ular dalam semak yang dok sebat dna seweng wang.

Hairannya, Nik Aziz juga yang kata apa ada pada Melayu. Dia kata Assobiyah dan kita patut hanya fikir sebagai Muslim. Dia tak mahu terima bahawa Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu di bumi malaysia.

Jangan sebut nak jaga kepentingan Melayu, Nik Aziz tak akan peduli dan layan. Assobiyah! Assobiyah! Assobiyah!

Tuhan akui kaum, kabilah dan bangsa tapi Nik Aziz tak akui kata-kata tuhan. Si bongok ni tak tahu Assobiyah itu berlaku bila kita diskriminasi kaum lain dan menafikan hak mereka serta berlaku kezaliman. Tuhan ada kata yang berkasud kalau bansga kamu tak bela, siapa lagi nak bela.

Mana tidak, Nik Aziz tak cakap Melayu, dia cakap Urdu. Nik Aziz tak guna duit Ringgit, dia guna duit Riyal. Dia tak  makan makanan Melayu tapi makan makanan Kelantan. Entahlah dia ingat Kelantan bukan Melayu tapi bangsa Arya turun dari langit ingat Nik Aziz?

Dahlah ugama pun tak faham dan ajar orang ugama sesat, kini Nik Aziz nak murtadkan orang UMNO. Baguslah Nurul pertahan hak orang Melayu supaya murtad dan dia pula nak murtadkan UMNO.

Jawablah pasal isu Nurul dan jangan kata Utusan dan UMNO putarbelit dan gembar gemburkan. Video dah tersebr satu dunia. Jawab la dan jangan mengelak!

Hasan Shukri pun mengelak kata kenyataan Nurukl perkara kecil.  

No comments: