Thursday 21 March 2013

PENGKHIANAT NEGARA. HALAL DARAHNYA.


Anwar pengkhianat SEDIA RUNDING tuntutan Sabah!!!


Kerajaan BN  tegas dengan pendirian bahawa Sabah adalah milik Malaysia dan tidak ada sesiapa pun boleh menuntutnya. 
Filipina tak boleh sewenang-wenang mahu tuntut Sabah jika mereka tak akui Kesultanan Sulu. Mereka perlu persetujuan Malaysia untuk bicara di ICJ. 

Biar perang dari ambil Sabah ....


Najib: Sabah wilayah sah Malaysia, akan dipertahan


LAHAD DATU - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan Sabah akan terus dipertahankan sebagai sebuah negeri di dalam Malaysia dan tiada pihak yang patut mempertikai kedudukan mutlak itu. 
"Soal Sabah dalam Malaysia tidak patut dipertikaikan oleh sesiapa.

"Jangan sesiapa memandang iltizam Malaysia bahawa Sabah adalah wilayah dalam Malaysia selama-lamanya. Tiada siapa yang boleh pertikaikan (sama ada) dari dalam dan luar negara.
"Kita akan pertahankan prinsip (Sabah di bawah Malaysia) dan hakikat ini secara mutlak," katanya kepada pemberita selepas meninjau dan mendengar taklimat Op Daulat di Felda Sahabat 16, Felda Sahabat, dekat sini hari ini.
   
Najib berkata soal hak milik Sabah dalam Malaysia tidak sepatutnya berbangkit kerana perkara itu telah termaktub dalam perundangan negara.
"Saya ingin tegaskan soal polemik sama ada Sabah sebahagian Malaysia bahawa isu itu telah dimuktamadkan sejak 1878 dan Sabah merupakan wilayah yang sah di Malaysia," katanya.

Malah beliau berkata Suruhanjaya Cobbold telah mendapatkan pungutan suara rakyat Sabah dan dua pertiga daripada rakyat negeri ini bersetuju menjadikan wilayah berkenaan sebahagian dari Malaysia.
Keputusan Suruhajaya Cobbold itu juga mendapat pengiktirafan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.
Beliau berkata pungutan suara itu dibuat dengan cara demokratik dan atas faktor itu tiada sesiapapun yang boleh mempertikaikan perkara itu.
Justeru Sabah akan terus kekal menjadi sebahagian daripada Malaysia selama-lamanya, katanya.
Sinar Harian
Kenapa Filipina atau Sulu nak sibuk, Brunei pun tak tuntut lagi dah ... 


Tetapi semalam apa pula yang Anwar kata ?
Filipina boleh terus berunding isu Sabah:Anwar

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat hari ini menjelaskan bahawa pihak Filipina boleh berunding mengenai tuntutan mereka ke atas Sabah, namun menolak penggunaan kekerasan untuk maksud itu.



Kenyataan itu bercanggah dengan pendirian Putrajaya yang menolak sebarang tuntutan kumpulan penceroboh bersenjata yang mendakwa diri mereka sebagai pewaris kesultanan Sulu ke atas Sabah.
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengulas tentang pendirian Pengasas Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) Nur Misuari yang bersekongkol dengan Jamalul Kiram III mengenakan desakan terhadap tuntutan negeri Sabah.
"Dalam kes rundingan seperti biasa boleh diteruskan...yang kita tentang ialah bila ada jenayah, pencerobohan, penjenayah menggugat keselamatan bumi Malaysia dan pencerobohan masuk Sabah.
Antara  Pos
Apa maksudnya apabila dia kata boleh berunding ?

No comments: