Tuesday 28 February 2012

Badrul "Burit" KANTOI! Kaki pukul bini nak beri nasihat?


Seperti juga dalam kes Anwar yang mana persoalan tidak terjawab bagaimana DNA Anwar berada di dalam anus Saiful, bagaimana Ustaz Dr Badrul "Burit" ada dalam bilek sama dengan perempuan ini pada pukul 3 pagi tersebut.

Pergi balik, dakwa atau tidak, masaalah atau tidak, soalan itu perlu dijawab.


Tengahhari tadi Februari 27hb pukul 2:40, Ustaz Badrul Amin "kaki burit" tiba di Pejabat Jabatan Agama Islam Pahang dengan ditemani Ketua Cabang PKR Temerloh merangkap peguam, Ahmad Nizam bin Abd. Hamid dan isterinya.
Beliau tiba dengan kereta Camry warna hitam no flet cap 16 dan terus naik ke atas JAIP. Hanya beberapa wartawan kelihatan termasuk Astro Awani menunggu tetapi tiada ahli atau penyokong PKR mengiringi beliau.

Tidak beberapa lama, wanita yang ditangkap bersama Badrul "Burit" Amin, Izawati Irwani bt Abd. Rashid diiringi oleh suaminya Fazli bin Pungot beserta seorang wanita tiba menaiki kereta jenis Proton Exora warna putih plat JMB 1846.



Lebih kurang 5:30, Badrul "Burit" Amin turun selepas siap memberi keterangan. Diiringi peguam-peguamnya, Ahmad Nizam Abd. Hamid, Mohd. Irfandan Md. Sazali Abd. Aziz beliau membuat kenyataan akhbar.
Badrul "Burit" Amin menyatakan dia memberi keterangan dan prosedur rutin dalam sesuatu penyiasatan. Dia telah memberi kerjasama dan berpuashati terhadap siasatan yang dibuat.

Dia mengulangi kenyataan sebelum ini dimana dia rasa terkilan dengan kenyataan Dato Ghazali, Timbalan Pengarah JAIP dan berharap siasatn dijalankan dengan adil dan telus tanpa campurtangan mana-mana pihak.

Badrulamin memberitahu mengenali pasangan suami isteri tersebut sejak lebih setahun lalu, semasa wanita berkenaan bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah dan sejak itu, sering berhubung kerana mereka menghadapi masalah rumah tangga.

Badrul "Burit" Amin memberitahu dia disiasat di bawah seksyen 145 jenayah syariah. Peliknya, dia yang tiada hak dan kuasa untuk lakukan boleh mengumumkan tiada pendakwaan akan dibuat berhubung isu khalwat. Siasatan masih belum selesai lagi.
Malah peguamnya Ahmad Nizam hanya menyatakan yakin mereka ada kes yang kuat kerana mereka tidak didapati berdua-duaan dalam bilik. Katnya, Badrul "Burit" Amin kenal pasangan tersebut lebih kurang setahun.
Ahmad Nizam mula bermain politik untuk cuba mengalih pandang dengan mengatakan tidak tolak kemungkinan beliau diperangkap oleh pihak-pihak tertentu.
Dah tangkap mestilah ada perangkap. Hanya kata tidak lojik untuk bermain kata-kata dan menimbulkan persoalan dan curiga terhadap pihak berkausa.

Apabila ditanya samada dia diperangkap oleh orang dalam PKR, dia gugup untuk menjawab.

Dia turut mengumumkan untuk berundur atau berehat buat sementara waktu atas cadangan daripada PKR untuk membersihkan nama beliau walaupun menurutnya beliau tak bersalah.


Izati Iwani selesai memberi keterangan pada pukul 5:45 dan bergegas masuk ke dalam kereta untuk pulang. Beliau hanya sempat mengulang kenyataan Badrul "Burit" Amin bahawa dia berpuashati dengan siasatan dan bersetuju beliau telah diperangkap oleh pihak trtntu.

Mengapa kedua-dua mereka ini dok main cerita perangkap pihak tertentu dan cuba buat tuduhan basi seolah-olah ini semua konspirasi UMNO? Dia ingat dia Anwar Ibrahim ke?

Bagaimana dengan polis report tahun 2005 berikut yang menunjukkan ulangan perlakuan? Adakah ia juga konspirasi UMNO?



Laporan di atas adalah laporan bertarikh September 2005 oleh isteri Badrul Burit Amin bernama Asiah Abu Bakar yang mana Badrul "Burit" Amin pernah memukul isterinya di hadapan anak-anak.

Asiah Abu Bakar yang berasal dari Tuaran Sabah turut melaporkan kepada polis bahawa dia telah meninggalkan rumah dengan anak-anak kerana rasa terancam.
Opps ... lojikkah Zatiwani yang kononnya digambarkan mangsa suaminya mendapatkan bantuan dan nasihat dari seorang yang kaki bedal bini sendiri?

Padanlah keluarga bermasaalah kerana masaalahnya bernama Badrul Amin.

Dan jelaslah "pihak tertentu" yang mereka maksudkan adalah dirinya sendiri yang suka memerangkap diri sendiri dengan pembohongan dan kelentongan!!!

No comments: