Tuesday 28 February 2012

TUESDAY, FEBRUARY 28, 2012

BIKIN MALU ORANG TAWAU NI OTAT, HEBOH DI SEMENANJUNG PASAL KELAKUAN BURUKNYA. INILAH MANUSIA AKHIR ZAMAN, INILAH KETULAHAN SEBAB HINA ORANG ARAB MASA KHUTBAH HARI RAYA SATU KETIKA DULU SEMASA SOLAT HARIRAYA DI STADIUM TAWAU. SAPA YANG JAHIL? ARAB ATAU KAU OTAT BADRUL ANAK AMIN QADIANI?

CONFUSE TAHAP BABI! BERAPA BANYAK BADRUL BURIT KAHWIN NI SEBENARNYA?

Aku terkejut beruk dengan pendedahan Unspinner pasal perkahwinan Badrul Burit ni, pada mulanya ingat dia kahwin 2 je, rupa-rupanya si kaki burit ni kahwin ramai la, dia tak pernah declare pasal perempuan yang dia pukul dulu.

The Unspinners malam tadi sini telah mendedahkan dua laporan polis 2005 dari seorang wanita bernama Aishah binti Abu Bakar yang mengaku sebagai isteri Ustaz Badrul Amin dan telah didera. Kami akui kesilapan sedikit dari gambar-gambar yang dimainkan dan gambar-gambar itu telah diturunkan untuk mengelakkan kekeliruan berterusan.

Rakan-rakan di MyKMU sini mengingatkan akan risiko laporan ini diterima secara membuta tuli. Menurut kolumnis MyKMU, nama isteri pertama Badrul Amin adalah Zumrah Husni dan bukan Aishah Abu Bakar. Ditakuti ianya perangkap pembangkang. Satu peringatan yang bijak.

Harap kawan-kawan jangan risau, kami boleh jelaskan dengan beberapa dokumen yang kami ada dari sumber-sumber cun kami.

Aishah adalah juga isteri Badrul yang telah dinikah pada tahun 2003. Kemungkinan Aishah adalah isteri kedua sebenar Badrul sebelum Inafiona yang dikahwini baru-baru ini pada tahun 2011. Ada kebenaran Badrul "burit" ini ku sangka dua rupanya tiga.

Bawah ini adalah kad pengenalan, surat akuan berkanun dan salinan surat akuan dari Aishah berkenaan pernikahannya dengan Badrul:




Dari dua dokumen atas, baru difahami Badrul telah bernikah di Bandar Sri Damansara, Shah Alam Selangor dan medaftarkan pernikahannya di Sabah.

Pernikahannya pun agak pelik dari segi prosedur dan mungkin sekali hukum kerana ayah perempuan tidak ada bersama dan tidak diberitahu.

Perkahwinan ini berhadapan dengan masaalah pada tahun 2007, tetapi kami tidak dapat pastikan samada Badrul masih lagi berkahwin dengan Aishah.

Aishah telah melaporkan ke Jabatan Agama Islam bahawa Badrul Amin telah melakukan kekasaran dan tidak memberi nafkah kepada nya.

Berikut ada satu lagi dokumen surat mohon pemeriksaan doktor.



Ia jelas mengesahkan Badrul kaki belasah bini.


Padanlah Kak Long datang juga ke mahkamah walaupun ianya memalukan dan menjatuhkan maruahnya sebagai isteri. Bukan pasal sabar dan payung emas, tapi takut kena belasah.


Kesian anak-anak melihat bapak buat perangai.


Baik-baiklah Inafionda dan Zatiwani, jika dia adalah pilihan anda.

Sumber: The Unspinners

No comments: