Monday 27 August 2012

Anwar takut tiada sambutan untuk terima jemputan Sarawak


Semasa PRN Sarawak, PKR begitu bongkak mahu bertanding kerusi yang paling banyak. Mereka berkempen macam Pak Badut yang berangan akan mengetuai kerajaan baru Pakatan Riot di Sarawak.

Pada bulan April 2011, PKR bertanding di 49 kerusi tetapi akhirnya hanya dapat 1 (kah kah kah ...). Dari 71, pembangkang dapat 15 dan DAP pegang 12, PKR 1 dan bebas 1. SNAP kalah habis di semua 26 kerusi yang ditandingi.

Berlatarbelakang sedemikian dan keadaan Anwar yang tenat di kawasan sendiri, Anwar dah mula fobia untuk terima sebarang jemputan. Sebelum majlis yang Lajim umum keluar parti, Anwar ada hadapi hadirin yang hampir kosong di Sabah.

Anwar akan ke Sarawak untuk majlis hari raya bersama MPN PKR Sarawak pada Ogos 28hb. Untuk memeriahkan lagi lawatannya, PKR Sarawak ada mengatur program lawatan Anwar.

Hingga beberapa hari lepas, Anwar belum lagi memberi persetujuan atau belum beri pengesahan sama ada datang atau tidak.

Menurut rakan-rakan PKR Sarawak, Anwar berat mahu datang dalam masa terdekat sebab masih kecewa dengn sambutan dingin semasa lawatannya ke Sarawak pd 12 Ogos 2012 baru ini.

Alahai Anwar ... sana sini sambutan dingin untuk kamu. Orang Permatang Pauh pun dah larikan diri dari nak bersamalm dengan kamu. Takut ditepuk belakang dan terus kaku biarkan dia apa-apakan .... hehehe.

No comments: