Saturday 13 October 2012

TaDiam Anwar di Sabah..... Neeee baru ko rasa kan.

Anwar terdiam di Sabah ... problem banyak dalam PKR



Rancangan Anwar nak lawan BN satu lawan satu di Sabah tapi parti pembangkang tempatan di Sabah enggan melutut pada Anwar. Dia mahukan dapatkan kerusi-kerusi untuk PKR tetapi dia tidak dapat bahalol yang mudah boleh dibeli macam Lajim Ukin, Musli Oli, Yakya Lampong, dll.

Menurut Gelagat Anwar, mood di kalangan PKR Sabah masih belum tenang dan banyak perkara seperti internal bickering yang perlu Anwar selesaikan. Mereka sedang kelamlabut sebaik mengetahui Najib akan turun ke Sabah.

Memetik dari blog tersebut, "... pemimpin PKR Sabah tahu Lajim sudah mendapat GREEN LIGHT untuk bertanding di DUN dan Parlimen. Ini menyebabkan mereka sakit hati kerana begitu lama mereka bersama PKR tapi dipotong oleh Lajim yang tiada memberi pengorbanan."

Satu lagi perkara yang Anwar pening adalah bagaimana nak mengurus Jeffrey Kitingan. DIa susah untuk dikawal dan dibeli. Kalau Lajim, dia senang saja untuk dibeli. Jeffrey seolah-olah ada wang sendiri.

Jika Jeffrey dan STAR bertanding dalam lebih dari 60 kerusi iaitu lebih dari setengah jumlah DUN Sabah atau pun sepenuhnya termasuk 29 kerusi Parlimen, susah Anwar untuk capai impiannya.

Apa bakal Anwar lakukan? Baca seterusnya di sini.

Jeffrey pernah ditahan ISA kerana terlibat dengan kumpulan pemisah Sabah. Kumpulan itu mendapat pembiayaan dan latihan dari intel Amerika dan berpengkalan di pulau Luzon Phillipines.

Satu masa dahulu abangnya Joseph Pairin Kitingan mempuyai hubungan dengan amat rapat dengan World Council of Churches.

No comments: