Tuesday 28 August 2012

MAT SABU DLM. AKHBAR CINA - "JIKA SAYA PRESIDEN PAS.. SAYA AKAN HAPUS HUKUM HUDUD!!"





Siapa duga seorang Pemimpin yang sukar diterima bakal memimpin PAS sejak sekian lama kini berjaya memegang jawatan No. 2 dalam Parti. Agak pelik dengan kemenangan beliau pada Pemilihan PAS tahun lalu kerana Mat Sabu adalah Pemimpin PAS yang ditolak hampir kesemua Negeri untuk dipilih sebagai calon Parlimen mahupun DUN setiap kali menjelang Pilihan Raya. 

Namun apa yang lebih hina, sikap Mat Sabu hari ini dilihat meludah perjuangan Parti setelah menggelabah, panik dan marah apabila sebuah akhbar Berbahasa Cina mengeluarkan kenyataan beliau akan melaksanakan Hukum Hudud di Negara ini. Bukan sahaja tidak mengakui dasar utama parti tersebut, malah dengan segera beliau menafikan sekeras2 nya dakwaan itu malah menjelaskan beliau tidak pernah langsung melakukan apa jua kempen dalam melaksanakan Hukum tersebut.






Mengapa Mat Sabu mesti melenting menafikan perjuangan tersebut? Tatkala Presiden PAS tidak lekang menyebut PAS tetap akan mempertahankan Undang2 Syariah itu, Timbalan Presiden pula mengambil langkah bukan berkecuali, secara terang2 an menafikannya dan terserlah ketakutan jika ada mana2 laporan media mengeluarkan kenyataan sedemikian.
Nyata Mat Sabu sedang 'berjuang' habis2 an untuk merampas jawatan No. 1 PAS dari Hadi Awang. Jika ianya berlaku, janji 'manifesto' pertama beliau akan menghapuskan serta merta perjuangan menegakkan Hukum Hudud lantas memberi fokus mengukuhkan hubungan bersama DAP.

Mungkin Mat Sabu bersama 'adik kesayangannya' Lim Guan Eng telah merancang mencantas Pemimpin No.1 Parti masing2 seterusnya secara serentak akan diangkat menggantikan jawatan tersebut.

Inilah bakal Presiden kamu wahai totok2 PAS. Fatwa baru akan dikeluarkan pada masa itu. "Hudud tidak lagi releven dalam PAS."

Pemimpin yang ridak konsisten dalam perjuangan. Guna Agama untuk 'sedut' darah pengundi Islam menyokong mereka. Walhal dalam hati penuh dengan bintik2 hitam diselaputi agenda politik kotor.

1 comment:

Anonymous said...

Memang cibai la anwar ni. Cilakak penipu. Sekarang mau kasi buduh orang sabah kaaaa? Jahanam penipu. Menjuborrr saja kerja kau. Kimakkk.