Friday 15 February 2013

BAHANA SUMPAH DENGAN NAMA ALLAH DI HARI JUMAAT


Kisah ini adalah kisah benar, namun nama dan watak terpaksa Tawau Gondrong ubah untuk tidak mengaibkan si hero. Namun kisah ini diceritakan untuk dijadikan iktibar kepada kita semua. Betapa besarnya Sumpah walaupun hanya dengan menyebut Nama ALLAH SWT, lebih-lebih lagi pada hari Jumaat, penghulu segala hari.

Kisah bermula apabila pemuda A telah mendapat tahu mengenai kegiatan terkutuk PEMUDA B. kegiatan terkutuk PEMUDA B ini telah diketahui oleh sekumpulan PEMUDA-PEMUDA HEBAT yang telah memberitahu PEMUDA A.

Pada satu jumaat selepas solat Jumaat, PEMUDA B telah memanggil PEMUDA A dalam sebuah gua, PEMUDA B telah menafikan segala perbuatan terkutuknya dan lebih daripada itu dia telah bersumpah "Demi Allah aku tidak buat semua itu, Demi Bini aku dan Anak-anak aku."  PEMUDA A tidak terkejut dengan sumpah tersebut namun telah menegur PEMUDA B agar jangan bersumpah dengan mengaitkan anak-anak dan isterinya yang tidak terlibat dan mengetahui akan hal tersebut. PEMUDA A juga telah mengingatkan bahawa hari tersebut adalah hari jumaat.

Namun PEMUDA B tetap berkeras dan ingin menunjukkan bahawa dia adalah benar dan tidak me
Akukan perbiatan terkutuk itu.  Selepas itu, PEMUDA B telah membuat cerita bahawa dia telah difitnah oleh PEMUDA A walaupun PEMUDA A bukan berniat untuk memfitnahnya. PEMUDA B telah terlupa dan jahil dengan tindakan dia bersumpah dengan memainkan Nama ALLAH SWT Pada hari jumaat itu.  Namun selepas genap 44 Jumaat, PEMUDA B telah mendapat balasan dari Allah SWT, petunjuk telah diberi, walaupun anak PEMUDA B tidak bersalah dan berdosa namun keterlanjurannya dalam bersumpah pada hari jumaat telah mengakibatkan anak sulong PEMUDA B tersebut dengan tidak semena-mena membengkak. Tanpa jatuh atau terluka. Keadaan semakin parah, akhirnya PEMUDA B tersebut terpaksa membawa anaknya berjumpa dengan tabib. Tabib telah mengatakan bahawa kaki anaknya telah dijangkiti kuman dan perlu dibedah untuk membuang kuman tersebut.

PEMUDA B tetap tidak insaf dan bertaubat, masih berdendam dengan PEMUDA A, terus menghambur fitnah dan mendomba di kampung bukit gondol. Selang beberapa minggu, anak ke dua PEMUDA B juga menghidap penyakit misteri yang sama dengan Abangnya. Tabib membuat pembedahan kali kedua untuk membuang kuman tersebut. PEMUDA B masih tidak sedar dan insaf, perangai masih sama dengan membuat fitnah dan mengadu domba, namun tidak pernah terlintas untuk sedar akan SUMPAH DENGAN NAMA ALLAH YANG TELAH DIBUAT PADA HARI JUMAAT.....kisah ini akan bersambung..........


P/S. ANWAR IBRAHIM TIDAK BERANI UNTUK BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH PADA HARI BIASA APA LAGI DIHARI JUMAAT. ANWAR IBRAHIM TELAH BERJANJI UNTUK BERSUMPAH DIHADAPAN DATO HARON DIN MENGENAI KES LIWATNYA PADA 1998, NAMUN SEHINGGA KEHARI INI KESAAT INI ANWAR INRAHIM TAKUT DAN SEDAR AKAN KESAN SUMPAH DENGAN NAMA ALLAH JIKA DIA MENIPU.

NAMUN SAIPUL BUKHARI, SEORANG PEMUDA YANG BERANI, YANG MEMANG DIZALIMI TELAH BERANI BERSUMPAH LAKNAT DQLAM MASJID DAN MEMEGANG ALQURAN. SUMPAH TERSEBUT SEKIRANYA PALSU PASTI AKAN MEMAKAN DIRI SAIPOL BUKHARI, NAMUN ALLAH SWT MENYAYANGI SAIPOL BUKHARI DAN MENJEMPUT BELIAU MENJADI TETAMU ALLAH UNTUK MENGERJAKAN UMRAH.

ALLAH HU AKHBAR, ALLAH MAHA BESAR.

No comments: