Saturday 23 February 2013

MEMANG ADA NIAT TIDAK BAIK NI, BARANGKALI MO HANTAR DUIT.



Lim Kit Siang menimbulkan isu ketiadaan maklumat untuk pengetahuan awam dan rakyat setempat dalam lawatannya ke Lahad Datu untuk meninjau dari jauh Felda Sahabat 7 dari jauh pada Februari 20hb baru-baru ini.

Dalam lawatan bersama 20 orang rombongan termasuk ADUN Sri Tajung Tawau, Jimmy Wong dan ketua PKR Tawau, Hiew Ming Kong Kit Siang berhenti ke Resort Felda Sahabat 16 untuk memberi kenyataan dan cuba mencari publisiti antarabangsa.

Dia menggunakan peluang ini untuk mempersoalkan kenyataan Dato Hishamuddin yang memberi kenyataan bahawa pihak keselamatan bersedia bertindak utk menjaga kedaulatan negara. Sambil itu dia cuba memutarbelit dengan mempersoalkan kenapa Senator Nick xenophon dihantar pulang jika Malaysia didakwa sebagai selamat.

Kit Siang yang kaumnya adalah penakut yang takut atau ada sebab tidak mahu menyertai askar menuduh kerajaan tidak menangani kes ini. Namun tiada butir yang diberikan dan ianya hanya tuduhan membabi buta.

Dia turut mengatakan mahu membuat usul mesyuarat kecemasan Parlimen memandangkan kerajaan telah membelanjakan berpuluh billion ringgit untuk pasukan keselamatan tapi gagal menangkis pencerobohan ini.

Adakah ini semua cara-cara dia cuba melakukan provokasi untuk memancing maklumat? Jika demikian, ketua parti yang menjadi tempat penyokong, pensimpati dan bekas pengganas komunis berlindung ini seolah-olah mahu mendapatkan maklumat? Untuk siapa? 

Dia terut menyentuh mengenai berita Borneo Post hari tersebut yang melaporkan SMS tersebarnya sms yang menyatakan adanya rusuhan di Ldu. Ini menunjukkan perasaan yg tdk puas hati dgn cara kerajaan menangani kes ini. Ini memang kerja komunis yang cuba memporak perandakan keadaan.

Sementara itu, dalam kenyataannya, Ketua PKR Tawau, Hiew Ming Kong menyatakan Datu Akjan telah mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu di Sabah pada 3 tahun lepas tapi kerajaan masih tidak berbuat apa-apa.

Bodoh cina ni tak tahu maklumat dan sejarah tapi nak main cakap ikut lubang punggung Anwar Ibrahim. Dengar video berikut yang disiarkan oleh blogger Dave Avaran SINI.

Ada lebih kurang 60 orang mengaku masing-masing adlaah Sultan Sulu dan Kesultanan ini sudah tidak wujud. Adakah perjanjian yang dikatakan itu mengatakan mengenai successor-in-title kepada hak mereka ini?

Orang-orang Sulu ini hidup dalam mimpi dan angan-angan tertinggal dalam zaman masa silam. Sabah adalah negeri berdaulat dan rakyatnya sudah tentukan dalam referendum untuk bersama membina negara baru bernama Malaysia.

Dia turut cuba mengungkit dan mengkaitkan kerajaan UMNO dan BN di bawah Dr Mahathir sebagai bertanggungjawab mengeluarkan puluhan ribu IC puluh ribu kepada rakyat Filipina. Ini juga yang sedang kuat dan lantang dimainkan oleh PKR dan di laman web Suara Keadilan.

Beiau menuduh BN memerlukan undi rakyat Filipina yang diberikan undi. Maka dengan demikian, dia menganggap BN tidak akan berbuat apa-apa dan menuduh UMNO menggadaikan kedaulatan Sabah.

Sudah didedahkan Anwar terlibat dalam sebuat media The Phillipines Star dan kini Manilla Times pula. Baca MyMassa SINI


Reuters di SINI pun katakan perkara sama. Apa Anwar nak kata UMNO beli Reuters?

Nampak dia terlibat dengan berlakunya ketika sebelum RCI yang dijadual akan bersambung minggu hadapan pada Februari 27hb.

Pelbagai pihak dan juga intellligence tentera Filina dah menunjukkan kemungkinan besar Awnar terlibat dalam mengatur dengan Nur Misuari dan laman web MNLF pun seolah-olah akui ada penglibatan dalam pencerobohan ini.

Kritikan yang dilakukan adalah sebahagian dari usaha-usaha terdesak Anwar untuk menarik sokongan pihak anggota tentera.

No comments: