Friday 9 March 2012

FRIDAY, MARCH 9, 2012

PENGKHIANAT TAHAP DAJJAL (PTD)! INI SEBABNYA KENAPA KSN DAN KPPA KENA LETAK JAWATAN!

Pengkhianat Tahap Dajjal!
Aku lepas baca artikel dari Another Brick ni lagi panas jadinya hati aku terhadap dua DAJJAL yang berkuasa penuh dan semacam tak boleh nak usik langsung ni, iaitu KSN dan KPPA! Kalau korang nak baca pasal mereka ni, KLIK SINI

Mungkin ada yang tidak peduli langsung pasal SBPA ni, mungkin ada yang akan kata arggghh benda ni bukan melibatkan aku so kenapa aku nak sibuk? Tapi pembaca sekalian, apa yang merisaukan aku ialah perkara ini boleh membuatkan kakitangan awam menjadi marah kepada kerajaan of the day. Hanya kerana keputusan beberapa PENGKHIANAT TAHAP DAJJAL ni, rosak segalanya.

So sebab itu, aku ambik berat dan aku masih tak puash hati lagi ni, penangguhan ini merupakan satu kegagalan yang cukup besar serta memalukan Ketua Setiausaha Negara(KSN), Sidek Hassan dan Abu Bakar, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA)

Mereka ini harus bertanggung jawab kerana gagal menjadi agen penyampaian yang baik bagi pihak kerajaan ke arah mengangkat Bajet 2012 kerajaan untuk direalisasikandan mendapat manfaat kepada penjawat awam.

Kabinet serta semua ahli parlimen dan ahli dewan negara telah meluluskan SBPA dan menjadi tanggung jawab KSN untuk deliver amanah rakyat dan merealisasi gagasan 1 Malaysia yang dicanangkan oleh PM.

Pengumuman Najib membatalkan SBPA satu tanda atau petunjuk jalan keluar buat KSN dan KPPA . Najib anak bangsawan dan tak pandai melahirkan rasa marah atau menengking orang lain tetapi faham sendiri lah bila muka Najib sudah merah dan diam tidak bermakna dia tidak marah. Bukan semua orang punya style sama kan?

Dua pegawai tinggi ini tak perlu menunggu arahan atau nasihat dari ahli politik supaya berundur tetapi faham-faham sendiri lah. Lagipun, pasal SBPA ni banyak dah pembaziran berlaku, ini belum lagi diceritakan pasal 'roadshow' yang menelan belanja besar untuk penerangan SBPA. Kan? Banyak tu duit habis, somebody have to be responsible.

Bila bekas Ketua Pengarah JPA,Ismail Adam dilantik untuk mengetuai semakan semula skim ini ianya secara tidak langsung memberikan tamparan kepada KPPA Abu Bakar dan KSN Sidek Taik Lalat Hassan.

Kalau kita perhatikan, amat pelik kerana Cuepacs tidak dijemput bersama untuk merangka semakan gaji baru SBPA dan seolah-olah ada agenda tersembunyi untuk mengangkat golongan JUSA yang mana KSN termasuk dalam kategori ini dan seperti yang dijangkakan kenaikan kumpulan ini terlalu tinggi dan inilah helah mereka yang mengenepikan Dato Omar yang mewakili suara penjawat awam.

Kelmarin sewaktu siaran langsung pengumuman tersebut, kelihatan wajah Datuk Omar cukup berseri-seri dan wajah mencuka dapat dilihat pada wajah KSN. Najib pula kelihatan kecewa dan marah tetapi sebagai bapa beliau masih mampu mengawal emosinya seperti Tun Mahathir. Kesian Najib....

Sikap Najib dalam merealisasikan gagasan 1 Malaysia kepentingan rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan, Najib sanggup menanggung risiko dengan akur kepada kehendak kaki tangan awam...

No comments: