Wednesday 12 September 2012

Ada orang UMNO termakan taktik pembangkang
Pada awal tahun 2011 (di Pulai SPring, Johor Baru), PKR mengadakan satu kongres bagi mencari jalan bagaimana untuk mereka boleh mendapatkan sokongan orang-orang melayu serta taktik-taktik yang perlu digunakan untuk menjatuhkan BN.

Antara perkara yang perlu mereka lakukan,
  • Laga-lagakan Datuk Seri Najib dengan Tan Sri Muhyiddin
  • Laga-lagakan isteri PM dengan isteri TPM
  • Serang isteri PM

Selebihnya anda boleh lihat sebahagian minit yang dicatitkan dibawah sepanjang kongres itu berlangsung...


Contoh orang UMNO termakan cakap pembangkang ada terjumpa di blog berikut:

Selain dari Mimpi Senja, ada blog-blog UMNO lain atau blog pura-pura sokong UMNO yang dah main isu ini dari tahun 2009 lagi.  .  

Babi-babi yang seronok mahu pecah belahkan mereka adalah si tua tak pernah kahwin dan hanya main pelacur, Tukar Tiub sini dan Rakyat Marhaen sini 

Blog Duke of UMNO sini ada menyangkal pandangan sedemikian. Percayalah kami ada sebab tertentu dari maklumat dari perjumpaan sulit Muhyiddin dengan beberapa pemimpin atasan UMNO di masa lepas bahawa dia tidak akan lawan Najib.


Mutakhir ini, tak ramai blog pro UMNO yang menimbulkan isu Rosmah. Yang masih adalah seperti Paneh Miang, dan kadang-kadang Mummy Rokiah, Jelapang, Kedah Times dan lain-lain.

Betul kita perlu panggil A spade is a spade, tetapi berapa kali cerita yang mereka anggap spademengenai Rosmah itu benar-benar spade. Adalah bila spade itu hanya hearts atau daun-daun lain, ianya diperjelaskan di blog mereka sebagai balance reporting atau pembetulan?

Contohnya, blog pro UMNO membantu menggembur dari menjawab isu tuduhan penglibatan Rosmah membunuh Altantunya. Ini adalah isu yang lama disebarkan oleh budak-budak Tengku Razaleigh dalam UMNO.

Kenapa tidak ramai blog yang mahu usaha cari kebanaran dan menyangkal pembohongan mengenai Rosmah yang hanya isteri Perdana Menteri yang tiada kausa diberikan oleh Parlimen tetapi macam-macam ceita karut keluar?


Manakala perseturuan yang cuba direka antara Datin Rosmah dan Puan Sri Norainee tidak menjadi kerana mereka berkawan baik dalam BAKTI. Ketika Chong Wei bermain di perlawanan akhir badmintaon sigles di Olimpik London, kedua-dua mereka pergi bersama.

Pendikkata, ia sedang berjalan dan ada ahli UMNO yang termakan permainan yang dirancang pembangkang

Penceramah-penceramah mereka diminta untuk tumpukan kepada 3 perkara dalam setiap ceramah mereka. Tiga perkara itu dijadikan kerangka besar dan penceramah diminta huraikan tiap-tiap perkara itu tanpa lari jauh dari kerangka yang diberikan.
  • Negara Berpontesi
  • Umno dan BN Rompak Kita
  • Rakyat Perlu Bersatu Seperti Arab Spring Lawan Orang Yang Korup

Dengar taklimat yang disampaikan oleh Sim Tze Tzin 

Strategi yang tepat dan fokus untuk mengambil peluang dari persepsi negatif yang ada mengenai UMNO. Persoalannya kenapa kita tidak fokus dan mengambil peluang betul dari persepsi negatif pembangkang?

Adakah sebab banyak sangat taukeh, banyak sangat hero dan banyak sangat mengejar rating? Atau sebab pihak yang lebih atas dan berupaya tak ambil peduli? Atau di atas tak tahu tahu?

Mesej yang lebih perlu disampaikan kepada rakyat adalah: 
  • Negara berhadapan dengan cabaran dan ancaman sosial, politik, ekonomi, dan keselamatan dari luar
  • Pakatan Rakyat tidak akan dpaat membantu menyelesaikan malah bersekongkol dengan elemen luar ini (contoh: SUARAM)
  • Rakyat perlu bersatu supaya dapat bersama tangani masaalah dan tentang penderahkaaan demi masa depan agama, bangsa dan negara
Dipetik dan diolah dari RBF Online sini.

0 comments:

    fda

    No comments: