Monday 11 February 2013

FUIYOOOO SUDAH TUNJUK TAKBUR MAU JADI PM. DUIT SAPA PAKAI?


Sebelum ni private jet, sekarang ke Ranau naik heli


Dari Kota Kinabalu ke Ranau, hanya sejam dua dari Airport. Tapi Anwar naik dengan helicopter ke sana yang hanya memendikkan masa dalam satu jam. Entahlah apa tujuan Anwar ke Kg Paginatan Ranau dengan heli. 

Dia nak kaburkan rakyat bahawa dia bakal PM atau dia nak pow Dato Lajim Ukin dengan diminta sewakan (dan bayarkan sekali) 3 buah helicopter dari Syarikat Layang-Layang Aerospace.

Ramai hanya melihat Lajim, yang beriya-iya sangat mahu bertanding atas tiket Pakatan Rakyat sedangkan STAR dan SUPP dah reject Pakatan, diperbodohkan Anwar.


Anwar singgah ke Kg Paginatan Ranau itu untuk menyampaikan ceramah di perkerangan rumah seorang ahli PKR, Paulus B Kimpuang yang digembar gemburkan sebagai Ceramah Rakyat Di Ambang Pilihanraya Menuju ke Putrajaya.

Ucapan Anwar standard permulaannya. Sabah kaya tapi rakyat miskin. Katanya ramai rakyat menganggur tapi anak-anak menteri bergaji besar. Entah kenapa dipilih anak menteri jadi isu, walluhu alam.

Dia nak cakap yang dia menabung dari kecil untuk beli dan sewa jet ke????


Anwar terus terlibat menuduh keluarga ketua Menteri terlibat dalam satu penipuan di Filipina dan Sabah. Apa pulak kali ini selepas Rafizi buat drama perihal Musa Aman ambil duit rasuah yang mana ICAC dan SPRM tak ada isu langsung.

Anwar cuba pula nak cover line perihal tuduhan Tun Dr Mahathir dalam hal RCI. Apa dia nak sorok, satu Sabah tahu dia atur USNO dikebumikan dan terlibat jatuhkan PBS denganc ara membeli wakil rakyat. Kini dia pula kata pemberian IC boleh diberi jika mengikut syarat. 

Anwar pun cuba menimbulkan isu kalimah Allah dengan berkata orang Islam tidak boleh hina agama orang lain. Dia membuat cerita dan menghebahkan fitnah terhadap Ibrahim Ali dengan menghebahkan isu pembakaran AL Kitab dan PM takut bersuara.

Anwar berjanji jika PR menang dia akan akan turunkan harga minyak dan bersihkan rasuah.Tapi dia tidak pernah mahu jawab rasuah, salahlaku dan ketirisan yang berleluasan berlaku di Selangor.

Dia menjanjikan jika PR menang PTPTN dimansuh dan pendidikan percuma.Yang sekarang dah dilaksanakan adalah pendidikan percuma.

Kalau PTPTN dimansuhkan pelajar nak belajar macam mana? Negara kita mengamalkan janjikan regim cukai yang rendah dan hanya negara berregim cukai tinggi saja dapat menyediakan pendidikan tinggi yang hanya akan dinikmati oleh segolongan penuntut saja.

Adakah Anwar mahu naikkan cukai? 


Apahal pun, rancangan untuk program ini adalah untuk 2 ribu orang tapi yang datang hanya 600 hingga banyak kerusi yang kosong.

Program yang turut dihadiri oleh Bumburing dan penihkut-pengikut Lajim.

Nampak sangat nak manipulasi emopsi orang. Kes Aminrulrasyid dah dibawa ke mahkamha dan polis yang terlibat didapati tidak melakukan kesalahan. Kes Kugan adalah kes seorang penjenayah yang ada penyakit dan mati ketika tahanan.

Teoh Beng Hock bunuh diri kerana takut dibunuh gangster DAP kerana salahlaku DAP terdedah.

Ahmad Sarbani terlibat dalam kes sindiket kereta haram dan mahu cuba melarikan diri dari SPRM lalu salah jangkaan kerana mengingatkan dia boleh capai ke bumbung sebelah sana untuk lari.

Ketika program, mereka menyebarkan risalah bertajuk ‘SALAH GUNA KUASA' berkaitan isu Aminulrashid, Kugan, Teo Beng Hock dan Ahmad Sarbani serta pengedaran majalah Suara keadilan.

Satu hal yang menajdi gelak ketawa adalah bila anwar Ibrahim anakj mamak Pulau Pinabg ini dimahkotakan sebagai Huguan Siow, satu galaran yang hanya telah diberikan orang Kadazan kepada Pairin Kitingan.

Baca Barking Magpie SINI dan Cucu Tok selampit SINI.

Mungkin orang Semananjung ingat Ranau tak ramai orang, kalau macam gitu kenapa program BN yang berhampiran untuk menyampaikan BR1M dihadiri oleh lebih 1,000.

Manakala, program STAR tak jauh dari situ hanya menarik 100 orang.

1 comment:

Anonymous said...

Ini Anwar Anak Malaya Kaling sudah hina sama kami urang Kadazan, Dusun, Murut Di Sabah. Dia tidak layak Pakai itu Hugoan Siou. Dia Sia mo pakai itu galaran. Memang dia hina kami urang Sabah. Kasi Soget sama dia. Kalau dia indak bayar tu Soget kasi Hilang Tantalou dia. Biar dia indak bulih lagi mengampot sama menGay. Kasi sogit dia 1000 Babi, 1000 Karabau, 1000 Kambing, 1000 Ayam hitam, 1000 itik. Kalau dia ndak mau bayar. Next taim dia datang jak sabah kita kasi Hilang Tantalou dia. INI KALI LAAAAA KAU ANWAR KAMI ORANG KDM AKAN AJAR KAU. BARMBUSSSSAS NI PARTI KAADILAN PANIPU DARI SABAH. INI SABAH KAMI PUNYA BUKAN KAU ANWAR.. INI SABAH TIDAK PARLU PANIPU MACAM KAU.. INI SABAH TIDAK AKAN LUPA, KAUUU LAAA YG KASI IC PROJEK SAMA PANDATANG, KAU PANGKHIANAT ANAK SABAH. KAU YANG JUAL INI SABAH. KO AKAN DAPAT SIALLL ANWAR. KATURUNAN KAU AKAN SIALLLL PASAL KOALAI ITU GALARAN HUGOAN SIOU. KO TUNGGULAH BALASAN NANTI. 20 JUMAAT KO AKAN DAPAT BALA SEKELUARGA.