Friday 9 March 2012

Surat apa ni ek jabatan pelajaran negeri sabah?



Dipetik dari amenoworld.blogspot.com

Halohaaa kerajaan negeri di sabah,

Perlu ke berbuat demikian? Lihat bawah neh ;



Motif ? Tah, taktau. Nak buang cikgu2 yang sokong pembangkang ke?



Adakah surat neh juga telah disebarkan kepada semua jenis sekolah2 di malaysia? Motif? Kalau korang tanya aku, cuma satu jek yang aku nampak kat sini.. iaitu mahu menguasai dan menentukan hala tuju cikgu2 yang sokong pembangkang.

Kita taktahu apa yang mereka akan buat selepas selesai mengkategorikan cikgu2 tersebut tapi satu benda yang kita bimbang jika cikgu2 dikenakan tindakan tata tertib or dibuang kerja tak pasal2 disebabkan sokong pembangkang.

Jika itu berlaku ini sama sekali tidak adil der. Cikgu2 yang sokong pembangkang ada hak dan kebebasan, asalkan mereka tak jadikan sekolah dan murid2 tempat untuk berpolitik, cukuplah.

Aku tak nampak apa perlunya bn mencari cikgu2 yang pro pr neh.. jangan2.. jeng jeng jeng.. kepada cikgu2 yang menyokong pr ber ahti2 lah dalam setiap pergerakkan anda kerana anda kini sedang diperhatikan oleh pengetua dan geng2 mereka. Bai

Ameno : Seram siott.. apa pun tak boleh ...


Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2012/03/surat-apa-ni-ek-jabatan-pelajaran.html#ixzz1ocX88ufp

2 comments:

Anonymous said...

Hahahaha, kasian ni cigu-cigu. Itulah, disuruh kerja mengajar anak-anak orang p kempen pulak kamurang di sekolah. bepulitik sama budak-budak la pulak. makan gaji buta ni cigu-cigu di sabah.datang dari malaya jauh-jauh mau kasi rusak urang sabah sama pulitik la pulak.p balik sana samananjung la kalau indak mau mengajar, bukan bepulitik.

Anonymous said...

Ni yang kasi post p Internet mesti guru pembangkang. Memang patut di cari dan ditahan bawah akta rahsia rasmi ni.